Tänään talven remonttien jälkeen piti laittaa vehje tulille. Sain käyntiin ja kaasuttelin pihassa Jetti pukin päällä, moottorin kierrokset ei laskenut niinkuin pitäisi, vaan vähän katkonaisesti kunnes kone yhtäkkiä tempaisi itsestään kaasuun koskematta helvetinmoiset kierrokset. Sammutus napista ei sammunut, hädissäni vedin tulpanjohdot irti ja kone vaan jatkaa huutamista vaikka molemmat tulpanjohdot on irti WTF!. Polttoaine-ilma seos syttyy siis pelkästä puristuspaineesta. Sain koneen lopulta sammumaan tukehduttamalla. Tämä sama toistui joka kerta kun käynnistin ja kaasuttelin.
Voin melkein varmuudella sanoa, että kyseessä ei ollut kaasun kiinni hirttäminen, tosin mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma tässä tilanteessa, sen verran ehti paniikki iskeä..
Mikä tällaisen vois aiheuttaa?
Talven aikana olen vaihtanut sylinterinkannen, joka ei ole ns. virikansi, mutta tässä kuitenkin palotila hieman matalampi kuin vanhassa. Ajattelin asian kuitenkin hoituvan paksummalla tiivisteellä. Vanhan kannen kanssa oli vain ohut kuparitiiviste.
Kaasuttimen olen purkanut puhdistanut ja kasannut mielestäni oikein tai ainakin niin kuin se oli ennen purkamista.
Pakoputki on vaihtunut vakiosta sellaiseen homemade aftermarket putkeen.
Onneksi tämä episodi ei tapahtunut koeajolla vedessä, vaan pihalla.
Voin melkein varmuudella sanoa, että kyseessä ei ollut kaasun kiinni hirttäminen, tosin mikään ei ole niin varmaa kuin epävarma tässä tilanteessa, sen verran ehti paniikki iskeä..
Mikä tällaisen vois aiheuttaa?
Talven aikana olen vaihtanut sylinterinkannen, joka ei ole ns. virikansi, mutta tässä kuitenkin palotila hieman matalampi kuin vanhassa. Ajattelin asian kuitenkin hoituvan paksummalla tiivisteellä. Vanhan kannen kanssa oli vain ohut kuparitiiviste.
Kaasuttimen olen purkanut puhdistanut ja kasannut mielestäni oikein tai ainakin niin kuin se oli ennen purkamista.
Pakoputki on vaihtunut vakiosta sellaiseen homemade aftermarket putkeen.
Onneksi tämä episodi ei tapahtunut koeajolla vedessä, vaan pihalla.