Valtio alkaa periä esityksen mukaan veneveroa yli 9 metrisistä purjeveneistä ja niistä moottoriveneistä,jotka ovat yli 9 metrisiä tai joiden koneteho on vähintään 38kw(50,96hv)
Vero on konetehon mukaan 100-300euroa vuodessa.
Eli 100euroa siitä 38kw ja sen ylittäviltä 2euroa kw.
Eli nyrkkisääntönä yli 200kaakkiset kaikki täysmääräisenä 300egee kiitti ei muuta.
http://m.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-ovat-vene--ja-mp-veron-yksityiskohdat---myos-pitkat-purkkarit-verolle/9RtATCMm
Saattaa rangaistukset hiukan muuttua ko kaasuttaa rekisteröimättömällä jetillä...tai sitte voi olla että minun sj:ssä ei ole ko 40 heppaa
Ei varmaan kannata jettejä enää rekisteröidä, sanoo vaan että kisakäytössä peli ja kyseessä treenit jos poliisit pysäyttää
Jos kisoihin harjoittelee niin pitäisi olla suljettu alue.. se on hankalempi selostaa poliisille. Kaikki jetit vaan 30 heppasia istuttavat myös =)=)
Founder member of Finnish freetry association
-TEAM FREE TRY-
All you need is: Family, Jetski and Jetski family
Paljonkohan mahtaa sakkoja tulla jos ajelee rekkaamattomalla laitteella? Itse ainakin alan vakavasti harkitsemaan rekisteristä poistoa ja mieluummin vaikka sakot kesässä
Nythän siittä selviää kiittämällä mutta enskesänä se on kauhea veropetos ko on verot maksamatta ja linnaan 😀
Paljonkohan mahtaa sakkoja tulla jos ajelee rekkaamattomalla laitteella? Itse ainakin alan vakavasti harkitsemaan rekisteristä poistoa ja mieluummin vaikka sakot kesässä
Finlexxin sivuilla luki tämmönen: Veneen rekisteröimättä jättäminen, rekisteröimättömän tai rekisteritunnuksettoman veneen käyttö 70 euroa
Tottakai yksi vaihtoehto on laittaa aina talveksi pois rekisteristä. Mutta alkaa kohta olla tälläinen verotus periaate kysymyksiä >:( paljonkohan mahtaa ensi kesään mennessä poistua veneitä rekisteristä?
Tottakai yksi vaihtoehto on laittaa aina talveksi pois rekisteristä.
Paitsi, että tuostakaan ei ole hyötyä. Ellet sitten pidä koko vuotta pois rekisteristä. Verohan on vuosikohtainen, eli jos esimerkiksi nyt poistaa rekisteristä ja keväällä rekisteröi, maksetaan vero rekisteröintipäivästä vuodeksi eteenpäin. Ja ei, sitä ei palauteta vaikka syksyllä poistaisi rekisteristä.
No sitä mä vähän pelkäsin. Ei ole sillä tavalla vielä tullut tutustuttua tuohon. Eipä noista kannata yöunia menettää, mutta joku raja rahastuksellakin.
Trafin sivuilta saa helposti poistettua rekisteristä. Miten helppoa on laittaa takaisin rekisteriin? Harkitsen rekisteristä poistoa, sillä ajan vain muutamana päivänä ja ihan pikkujärvellä missä ei milloinkaan ole ollut virkavaltaa kyselemässä rekisteröintiä.
Kyseessä on vapaasti hengittävä sea-doo GTX jossa 155hp. En tiedä veron suuruutta, mutta joutuukohan sen kumminkin maksamaan, kun on ollut vuoden ekana päivänä reksterissä? Trafin sivuille ei päässyt kirjautumaan vuoden vaihteessa, niin jäi homma sitten vuoden vaihteen yli.
Latest Post: Artic cat Tigershark 770 Our newest member: PASI LAAKSO Recent Posts Unread Posts Tags
Forum Icons: Forum contains no unread posts Forum contains unread posts
Topic Icons: Not Replied Replied Active Hot Sticky Unapproved Solved Private Closed