Itse meinasin kanssa ostaa sen 60heppasen ja siihen ohjelma. Mutta jälkeenpäin ajateltuna olen enemmän kuin tyytyväinen että hankin ibr laitteen. On se niin mukava peli. Ja yhtenä merkittävänä tekijänä oli että siihen sai trimmin. Ehdoton peli kevyessä ja pienessä jetissä.
Mutta juu varmasti tuossa jenkkilän hinnoittelussa on takana se että porukka ohjelmoi itse jettejä. Onko sulla muuten vtecin ohjelma? Ja onko sulla itsellä maptuneri vai käytitkö jossain ohjelmoitavana?
Tossa kolmepaikkaisessa on itse asiassa ihan yhtä pitkä vesilinja kuin kaksipaikkaisessakin. Se perän uimataso on inan pohjaa ylempänä joten kun ajetaan liu'ussa niin se ei kosketa vettä. Trimmillä saa vesilinjaa pienennetyä jolloin ne viimeiset kilometrit saa rutistettua.
Lähinnä trimmin hyöty tulee allokossa jolloin voi painaa keulaa alas ja jetti ei hypi irti vedestä niin helposti. Myös kaksi päällä kiihdyttäessä kun painaa keulaa alas niin jetti ei "keuli" niin helposti. Toki myös yksinään leikkiessä ylös trimmaamalla laitteen saa aika mukavasti pompaamaan irti vedestä. ;)
Tässä itse pohdiskellu että pitäisikö vaihtaa isompaan matkajettiin mutta toisaalta voi kyllä tulla sparkkia ikävä. Eikä vähiten tankatessa. ;D
Itellä on tuo 60hp lastutettu tuohon stock 90hp versioon. Ehkä tuota manuaali pakkia voisi harkita jos siltä nyt tuntuu kun pääsee enemmän tuolla ajelemaan, kevääseen on vielä aikaa :(
Tänään juuri laitoin sparkin talviteloille..
Saiskohan ton puhelimen jotenkin gps käyttöön tuohon ohjaustankoon, tarvis vaan vesitiiviin kotelon ja varman kiinnityksen :) Noita plotteri sovelluksiahan löytyis puhelimeen jos jonkinlaista..
Mulla on ollu yks Ford, ja yks Yamahan jetti joten taivaspaikka pitäis olla melko varma? ;D Tosin pakko myöntää että Yamahan vxs on käyny mielessä, 1,8l vapari kone ja 110km/h huiput houkuttais. Tiedä sitte jaksaisko sitä vittuilua kuunnella jos jamahaan sortuis. :o ;D
Ostin silloin kolaroituna ja otin tekniikan tohon toiseen, missä oli sylinterit selvät. Tottahan toki ajellaan porukalla. Vois sanoo et kelkka kausi päätyy eilen ja nyt saa taas alkaa miettimään jetti touhuja ;D
Ensimmäinen ajoreissu tuli tehtyä viime lauantaina, joki missä virtaa vesi oli lähes ajokelpoinen.. Lähes tarkoittaen sitä että sai välillä surffata jäälauttojen päällä ja taluttaa jettiä jään ylitse :D Ajovideoo tulee varmaan tän viikon aikana kunhan editointi Master pääsee vauhtiin.
Onko kellään kokemuksia puhelimesta gps käytössä? Joitain vanhoja keskusteluja löysin, mutta onpa nuo puhelimet niistä jo kehittyneet..
Ajattelin hommata vesitiiviin kotelon ja sinne vanha hyväkuntoinen n.4" puhelin johon latais sitten jonkin plotteri ohjelman, minkä? Toimiiko tuo puhelimien gps luotettavasti ja pysyyköhän mukana vauhdissa?
Käyttöhän olisi näsijärvellä navigointia.. Jos väylät näkisi ja isoimmat karikot :)
Kaippa kännykkäkin tyhjää parempi on? Mulla on sonyssa joku 5" näyttö ja siinä navionicsin ohjelma. Löytyy ihan play kaupasta. Kyllä siitä reitit näkee ja pysyy myös vauhdissa mukana. Käytännössähän tuo jetillä navigointi on sitä että pysähdytään ja katsotaan missä ollaan. Sitten taas jatketaan. Jos ei ole täysin tyyntä (nässyllä ei ole ikinä tyyntä ;D ) niin pitäisi olla joku 10" näyttö että saisi ajossa selvää. Tosin olen kyllä jollakin nähnyt 10" ipädin jetissä. ;)
Asiasta toiseen, jos pirkanmaalla jetteilet ja porukalla ajelu kiinnostaa niin liity Facebookissa Pirkanmaan Jetteilijöihin. ;)
Itsellähän kyllä olisi tuo galaxy tab 2 10" jonka senkin voisi sparkkiin viritellä, onko ideoita miten? Olisihan se jo kohtuu iso lätty tuossa keulilla :D
Tietysti joku vesitiivis suojapussi varmistuksella, mutta se teline...
Käytämme evästeitä sivuston toiminnan varmistamiseksi ja mainostulojen keräämiseksi.
Voit hyväksyä kaikki evästeet tai jatkaa vain välttämättömillä.
Lue lisää tietosuojaselosteesta.