Kiitos vinkeistä, tuo yamaha kuulostaa kyllä pätevältä laitteelta. Fzs kai on ihan sama tekniikka kuin fzr, pidempi penkki vaan. Ja sitten sx sho cruiseriin lisätty varusteita ja muotoilun muhkeutta. Oonko pahasti hakoteillä ?
Onko tossa mimmonen syväys, muistaakseni tm mainitsi, että usemmisa malleisa jyrkempi v-pohja ja sen huomaa rantautuessa.
Kulutuksella maksimikyydillä ei tosiaan ole hirveesti väliä. Kolme paikkaa pitäisi olla.
Jettiä hankkimassa
hire
· 21.02.2012 15:32
· 29,162 näyttöä
· 42 vastausta
Juu ja eikös Riussin Nikolauskin aika kovaa sellasella vetele. Ei oo tosin ihan stock kamaa... :)
Mun tietääkseni FX SHO:ssa on pidempi ja leveämpi runko sekä toki painoa enemmän kuin fzr mallissa. FZS malli on sama kuin FZR mutta pidemmällä penkillä. Ja FZS on muutaman kilon painavempi. Jos FX mallia halajat niin kannattaa panostaa 09 tai uudempaan malliin koska silloin tuli nanoxcel runko siihen ja moottori ahdettiin. Eli teho nousi 160hv:sta 215hv.
Minkälainen laite on seadoon RXP x255 v., kokemuksia ? Se olisi nyt yksi vaihtoehto. Ilmeisesti turbon "prikkojen" kanssa on mahdollista pulmaa ja vanhojen viestien perusteella pitäisi viimeistään 40h kohdilla vaihtaa. Ja pyrkii hylkimään myös pakoputkea ;D. Onko muuten mitään huomionarvoista ?
Kiitti
Kiitti
Mun mielestä tossa uudemmassa on jo vakiona metalliset prikat eli ei keraamiset kuten vanhemmissa 215hv malleissa. Elikkäs niiden metallisten ei pitäisi hajota moottorin sisään. Mutta jos jettiä meinaat pitää niin mun mielestä kannattaa ehdottomasti jo noilla tunneilla tehdä ahtimen huolto koska ei ikinä tiedä minkämoisella käytöllä/huollolla on ollu, on sitten huoletonta ajoa sen 100h. Ahtimen peruskorjaus maksaa noin 500e liikkeessä teetettynä. Mulla oli itsellä rxp215-06 (sama runko) siihen kyllästyin lähinnä sen takia että kuivana ei pysy kuin trailerin päällä vaikka kuinka koitti trimmillä nostaa keulaa aaltoon niin roiskeet tulee koko ajan syliin. Ja sitten taas kun keulaa joutuu nostaan niin jetistä tulee aika levoton pomppija. Muutenkin aika herkästi pomppii vedestä irti.
Mutta varmasti hurjin jetti mitä marketista saa koska jo tuo 215 heppaa liikutti pientä jettiä melko äkkinäisesti (joskus jopa liian ;D) saati sitten 255...
Mutta varmasti hurjin jetti mitä marketista saa koska jo tuo 215 heppaa liikutti pientä jettiä melko äkkinäisesti (joskus jopa liian ;D) saati sitten 255...
FZR:llä on tosissaan on voitettu Thaimaassa ja pärjätty myös Ameriikassa MM-kisoissa 8) Pohjoismaita lukuunottamatta..
Siihen voi asentaa vetolenkin jälkiasennuksena peräpeiliin ja kestää kyllä jos on hyvin asennettu.
Jetin valintahan riiippuu aina omasta käyttötarkoituksesta ja budjetista.
-P-
Siihen voi asentaa vetolenkin jälkiasennuksena peräpeiliin ja kestää kyllä jos on hyvin asennettu.
Jetin valintahan riiippuu aina omasta käyttötarkoituksesta ja budjetista.
-P-
Morjess!
Olen mietiskellyt jetin ostoa tulevalle kesälle kun kaikki muutkin vempaimet jo löytyy ja vesillä olosta nautin suuresti.
Ensimäistä siis oltais ostamassa ja ajattelin kysyä että millasta kannattaa ostaa?
Tärkein asia minulle on vauhti ja teho mutta hinnan pitäisi mielellään pysyä alle 6000e.
Millasia ovat esim.
2000luvun alun seadoo xp?
uudemmat seadoo rxp?
+viritys mahd/hinta
entäs nuo seisottavat? niitäkin katselin kun pelkkään hauskan pitoon ja kikkailuun se tulisi mutta toisaalta suksia ja wakeboardiakin olis kiva pystyy vetää.
Kiitokset vastauksista! t.vy
Olen mietiskellyt jetin ostoa tulevalle kesälle kun kaikki muutkin vempaimet jo löytyy ja vesillä olosta nautin suuresti.
Ensimäistä siis oltais ostamassa ja ajattelin kysyä että millasta kannattaa ostaa?
Tärkein asia minulle on vauhti ja teho mutta hinnan pitäisi mielellään pysyä alle 6000e.
Millasia ovat esim.
2000luvun alun seadoo xp?
uudemmat seadoo rxp?
+viritys mahd/hinta
entäs nuo seisottavat? niitäkin katselin kun pelkkään hauskan pitoon ja kikkailuun se tulisi mutta toisaalta suksia ja wakeboardiakin olis kiva pystyy vetää.
Kiitokset vastauksista! t.vy
Morjens sullekin ja tervetuloa palstalle!
Mukavaa saada lisää jäseniä tähän meidän pieneen yhteisöön.
Seisottavista kun kyselet niin niihin ainakin osaan ottaa kantaa, ite oon niillä ajellut nytten jo kuudetta vuotta. Todellakin ne ovat hauskoja ja niissä on sitä ajamisen makua, ainoana isona miinuksena pidän sitä asiaa että jos niitä on vain yksi kappale ja ei ole ajokavereita mailla halmeilla niin saattaa innostus lopahtaa hyvnkin nopeasti, tiedän muutamankin tapauksen kenelle näin on käynyt kun ei ole ollut ajokaveria..
Eli jos tuolle linjalle lähdet niin melkein kannattaa ylipuhua joku kaveri hommaamaan kanssa laite niin takaan että siinä on tulevien kesien harrastus tiedossa.. Näissä on myöskin lähes loputtomat viritys mahdollisuudet, vakio konetta saa virittää uuden jetin hinnan edestä ja sitten voi siirtyä pumpun puolelle ja kun senkin saa viritettyä niin sitten voi alkaa siirtymään rungon kimppuun ja lähtee niitä keventämään, en viitsi enempää mainita koska tämä on hyvinkin pitkä tie.. ;)
Vakio laitteellakin on erittäin mukava jo touhuta elikkä tuo virittäminen ei ole missään nimessä pakollista.
Noista istuttavista en niin hyvin tiedä mutta itse olen kovasti 2t miehiä.
Eli pysyn kaukana noista nelari laitteista jo niitten huoltotarpeiden takia..
Öljyt, ahtimet, ruiskut jne.. niillä on kaikilla tapana joutua huollon kohteeksi ennemmin tai myöhemmin. Olen kyllä mukamas kätevä käsistäni ja osaan huoltaa omat laitteeni mutta nuo vaatii tietty jo hieman enemmän perehtymistä, ja jos olen oikein ymmärtänyt niin aika paljonkin voi joutua purkamaan kun sille tielle lähtee..
Kaksitahdit on helppoja ja aika huolettomia, toki niitäkin joutuu huoltamaan mutta ei tarvitse murehtia ahtimista taikka öljyistä yms..
Eli ite suosittelisin yammulta esimerkiksi gp1200r tai 1300r, 1200 on 155heppaa ja 1300 on 175heppaa, noita molempia on sun hintahaarukassa ehkä hieman yli hinnoiteltuja tosin..
Mukavaa saada lisää jäseniä tähän meidän pieneen yhteisöön.
Seisottavista kun kyselet niin niihin ainakin osaan ottaa kantaa, ite oon niillä ajellut nytten jo kuudetta vuotta. Todellakin ne ovat hauskoja ja niissä on sitä ajamisen makua, ainoana isona miinuksena pidän sitä asiaa että jos niitä on vain yksi kappale ja ei ole ajokavereita mailla halmeilla niin saattaa innostus lopahtaa hyvnkin nopeasti, tiedän muutamankin tapauksen kenelle näin on käynyt kun ei ole ollut ajokaveria..
Eli jos tuolle linjalle lähdet niin melkein kannattaa ylipuhua joku kaveri hommaamaan kanssa laite niin takaan että siinä on tulevien kesien harrastus tiedossa.. Näissä on myöskin lähes loputtomat viritys mahdollisuudet, vakio konetta saa virittää uuden jetin hinnan edestä ja sitten voi siirtyä pumpun puolelle ja kun senkin saa viritettyä niin sitten voi alkaa siirtymään rungon kimppuun ja lähtee niitä keventämään, en viitsi enempää mainita koska tämä on hyvinkin pitkä tie.. ;)
Vakio laitteellakin on erittäin mukava jo touhuta elikkä tuo virittäminen ei ole missään nimessä pakollista.
Noista istuttavista en niin hyvin tiedä mutta itse olen kovasti 2t miehiä.
Eli pysyn kaukana noista nelari laitteista jo niitten huoltotarpeiden takia..
Öljyt, ahtimet, ruiskut jne.. niillä on kaikilla tapana joutua huollon kohteeksi ennemmin tai myöhemmin. Olen kyllä mukamas kätevä käsistäni ja osaan huoltaa omat laitteeni mutta nuo vaatii tietty jo hieman enemmän perehtymistä, ja jos olen oikein ymmärtänyt niin aika paljonkin voi joutua purkamaan kun sille tielle lähtee..
Kaksitahdit on helppoja ja aika huolettomia, toki niitäkin joutuu huoltamaan mutta ei tarvitse murehtia ahtimista taikka öljyistä yms..
Eli ite suosittelisin yammulta esimerkiksi gp1200r tai 1300r, 1200 on 155heppaa ja 1300 on 175heppaa, noita molempia on sun hintahaarukassa ehkä hieman yli hinnoiteltuja tosin..
Istuttavia jettejä kun katsoin mitä on myynnissä 5-6t€ niin tuo VMAX:in gpr 1300 voisi olla ihan kohtuu vaihtoehto, 2t 165hp liikkuu ihan mukavasti ja hyvä kaks paikkanen runko.. Näköjään oli myös takuuta myönnetty 6kk..
Mutta jos enemmän luotettavuutta kaipaat niin sitten voisi olla hyviä nuo ilman turboa olevat nelarit..
Olen lueskellut myös noita jenkki forumeita niin eipä kauheesti vikoja ole ollut noissa, lähinnä viat ja kiinileikkaamiset on kakstahti vehkeiden ongelmia, toki mikään ei liiku ikuisesti..
Mutta jos enemmän luotettavuutta kaipaat niin sitten voisi olla hyviä nuo ilman turboa olevat nelarit..
Olen lueskellut myös noita jenkki forumeita niin eipä kauheesti vikoja ole ollut noissa, lähinnä viat ja kiinileikkaamiset on kakstahti vehkeiden ongelmia, toki mikään ei liiku ikuisesti..
Tosta vmaxin gpr:stä niin soittelin siitä joskus talvella niin se on ainakin joskus kolaroitu ja korjattu kuulemma ammattimaisesti. Joku sylinteri oli myös uusittu kiinnileikkaamisen takia.
Mutta onhan siinä tuo takuu niin voi huoletta varmaan ajella..
Ei ollut kuvia tarjolla eikä sitä päässyt talvella katsomaan niin jäi ostamatta ja päädyin sitten toiseen vaihtoehtoon..
Mutta onhan siinä tuo takuu niin voi huoletta varmaan ajella..
Ei ollut kuvia tarjolla eikä sitä päässyt talvella katsomaan niin jäi ostamatta ja päädyin sitten toiseen vaihtoehtoon..
Mielenkiintoinen sinäänsä toi Vmaxin ilmoitus kun ivät ole saaneet edes kuvaa laitteesta ilmoitukseen.. hieman on epäilyttävä ilmoitus mutta takuu on tietty kova juttu.
Isona miinuksena tuossa on varmasti se jälleenmyyntiarvo, ajatellaan ilmoitusta ensi kesällä: myydään jetti, on kolaroitu ja kiinnileikannut mutta ammattilainen korjannut, siitä kuitit, mittarissa 220 tuntia... Ostaisitko? ja ei myöskään traileria.
Eli toisin sanoen jos siihen ottaa trailerin niin hinta onkin jo yli 6 tonnia..
Isona miinuksena tuossa on varmasti se jälleenmyyntiarvo, ajatellaan ilmoitusta ensi kesällä: myydään jetti, on kolaroitu ja kiinnileikannut mutta ammattilainen korjannut, siitä kuitit, mittarissa 220 tuntia... Ostaisitko? ja ei myöskään traileria.
Eli toisin sanoen jos siihen ottaa trailerin niin hinta onkin jo yli 6 tonnia..
Olen lueskellut myös noita jenkki forumeita niin eipä kauheesti vikoja ole ollut noissa
Ei kai niissä vikoja ole kun ei niissä tehojakaan ole :o
Terve. Itsehän ostin pariviikkoa sitten ensimmäisen jettini, yamahan fx cruiser ho:n vm.2007 ajettuna 78h, pidin sitä "hyvänä" ostoksena ja luotettavana mutta jo toisella ajokerralla alkoi piippaamaan ensin pakolämpöjä ja kun olin kädellä kokeillut että ihan haaleelta tuntuu pakosarjat yms niin sen jälkeen sammutti itsensä ja vilkutti moottorin lämpöjä kun lähti ajamaan. No tiedä sitten olenko itse vetässyt jotkut mudat jonnekkin mutta asiaa juhannuksen yli tutkittuani eli vesiletkulla useita kertoja huuhdelleena ja letkuja läpi käyneenä kuskasin sen sitten eilen vmaxiin helsinkiin saa nähdä mitä sieltä selviää sitten onko anturifeelua vai mitä.
Nyt kyllä harmittaa.
perin valitettavaa kyllä tuommoinen.. no toivottavasti selviää (halvalla)
kerrohan sitten mikä oli että olisi itsekin joskus viisaampi..
jos rationaalisesti ajatellaan asiaa niin 07 jetti ja 80tuntia niin käytännössä se tarkoittaa 16 tuntia ajoa vuodessa..
Eli jos asiaa siltä kantilta ajatellaan niin se tarkoittaa sitä että se on päässyt vaan seisomaan jonkun pihalla suurimman osan ajasta.
Näissä tuntuu olevan valloillaan käsitys että mitä vähemmän tunteja niin sen parempi, mutta ei se oikeastaan olekkaan jos on kyse vanhemmasta kuin 08 laitteesta koska käytännössä ei nämä seisottamalla parane...
kerrohan sitten mikä oli että olisi itsekin joskus viisaampi..
jos rationaalisesti ajatellaan asiaa niin 07 jetti ja 80tuntia niin käytännössä se tarkoittaa 16 tuntia ajoa vuodessa..
Eli jos asiaa siltä kantilta ajatellaan niin se tarkoittaa sitä että se on päässyt vaan seisomaan jonkun pihalla suurimman osan ajasta.
Näissä tuntuu olevan valloillaan käsitys että mitä vähemmän tunteja niin sen parempi, mutta ei se oikeastaan olekkaan jos on kyse vanhemmasta kuin 08 laitteesta koska käytännössä ei nämä seisottamalla parane...
No niin tai näin, jetti otettu käyttöön keväällä 08 ja minä siis ajoin sillä ekat ajot tälle kesälle, joten jos jakaa 78h neljälle kesälle niin 19,5h, se voi toisille tuntua paljoltakin.. Ollut muuten jokikäytössä eli makeassa vedessä ja muuten seisonut lämpimässä tallissa siinä mielessä hyvät lähtökohdat mutta on se yksilöstäkin kiinni mikä osuu kohdalle.
Itselläni on -07 gp1300r, joka viime kesänä alkoi piippaamaan juurikin pakokaasujen lämpöä. Armottoman googletuksen jälkeen sekä vikakoodin selityksen löytymisen jälkeen vika paikantui yamahan yleiseen vikaan, eli muistaakseni katalysaattorin anturivikaan. Uusi anturi olisi maksanut noin 500 euroa, mutta Amerikan foorumeilta sain ohjeet anturit ohittamiseksi vastuksella. Anturin voi ohittaa melko huoletta, koska siellä on vielä toinen lämpötila-anturi.
En nyt ole varma oliko se katalysaattorianturi vai pakokaasujeanturi, mutta kuitenkin se siinä lohkossa oleva. Siellä on pakosarjan lopussa vielä se mielestäni tärkeämpi anturi, joten lohkossa oleva on vissiin melko turvallista poistaa.
En nyt ole varma oliko se katalysaattorianturi vai pakokaasujeanturi, mutta kuitenkin se siinä lohkossa oleva. Siellä on pakosarjan lopussa vielä se mielestäni tärkeämpi anturi, joten lohkossa oleva on vissiin melko turvallista poistaa.
Itselläni on -07 gp1300r, joka viime kesänä alkoi piippaamaan juurikin pakokaasujen lämpöä. Armottoman googletuksen jälkeen sekä vikakoodin selityksen löytymisen jälkeen vika paikantui yamahan yleiseen vikaan, eli muistaakseni katalysaattorin anturivikaan. Uusi anturi olisi maksanut noin 500 euroa, mutta Amerikan foorumeilta sain ohjeet anturit ohittamiseksi vastuksella. Anturin voi ohittaa melko huoletta, koska siellä on vielä toinen lämpötila-anturi.
Googlettanut olen itsekin ja noissa nelareissa ei kattia ole tarvinnut täyttääkseen 2006 EPA standardit mutta on siellä silti useampi lämpöanturi jossa feelua saattaa olla. Vielä ei oo kuulunu mitään, kerron kyllä kun viisastun.